Jeseníky 2020

07.06.2020

Letos byla na červen v plánu dovolená v Norsku. Naše vysněná dovolená, která nám už asi potřetí nevyšla. Bylo to velké zklamání pro celou rodinu, takže bylo jasné, že doma zůstat nemůžeme. Počasí na Tomovu dovolenou nebylo optimální a tak jsem hledala hotel s velkou dětskou herničkou a bazénem. Volba padla na hotel Kamzík v Jeseníkách. Během chvilky jsme měli pokojíček zabookovaný a mohli jsme se těšit.

1. den 7. 6.

V 10:15 jsme konečně dobalili věci do auta a vyjeli. V Hradci jsme ještě měli nějaké zařizování a když už jsme byli ve velkoměstě, tak jsme si dali oběd v MC Donaldu. Na cestách je to nejrychlejší a holky se vždy těší na hračku, která je pak celou dovolenou doprovází. Ve 13:30 jsme se opět vydali na cestu.

V 15:15 jsme přijeli do Pradědova muzea - útulná domácí hernička, vše dřevěné, kavárnička se samoobsluhou za pár korun. Venku bylo ještě hřiště a velká vodní dráha. Z toho byly holky fakt nadšené.  Vstupné bylo na 2h za 120 pro děti do 15 let,  Melinka zatím byla do 90cm, tak to měla za 60 a dospěláci za symbolických 30Kč. V 17:30 jsme odjeli směr hotel Kamzík.

Ubytovali jsme se a dostali večeři o třech chodech. Vývar, plátek vepřového s omáčkou z uzeného, pečené brambory a perník. Jídlo bylo dobré. Na další dny jsme si každý mohl vybrat ze 3 jídel. Pak jsme ještě omrkli herničku a šli na pokoj. Melince jsem domluvila cestovní postýlku, ale vůbec v ní nechtěla být. Tak Tom srazil 3 postele k sobě a měli jsme jednu obří postel pro všechny. Holky jsou zvyklé usínat si sami v pokojíčku a najednou jsme tu byli společně. Bylo to jiné, ale krásné. Tatínek četl pohádky a holčičky usínaly (všechny 3 a maminka první :)).

2. den 8. 6.

Počasí nevypadalo nic moc. Předpověď hlásila i deště, ale to bohužel na skoro celý týden a tak jsme se rozhodli na Praděd vydat dneska. V 10h jsme dojeli k závoře na Hvězdě. Tam jsme se dozvěděli, že nám právě ujel autobus za 24 korun (jezdí v každou celou), ale za 350,- se dá dojet nahoru k Ovčárně a tam zaparkovat. Na Praděd je to odtud už jen 1,5km. Po krátkém rozmýšlení jsme se dohodli, že je to lepší než další hodinu čekat v autě. Nahoře ale byla taková mlha, že nás pán "Praděd" poslal pryč. Nic jsme nemuseli platit a vyjeli jsme směr Mechové jezírko Rejvíz, což je ale 40min cesty.

11:30 jsme zaparkovali v malebné vesničce Rejvíz (za 60 korun na den), oblékli jsme dětem pláštěnky, protože už poprchávalo a vyrazili jsme. Tam jsme šli od parkoviště po silnici a odbočovali doleva po modré. Po chvíli jsme došli k dřevěným chodníčkům a po těch jsme ve 12h došli až k jezírku. Vstup jsme neplatili, protože tu v tomto počasí nikdo nebyl (běžně je to ale symbolických 30 za dospělé a 20 za děti). Tom si tu zadronil a my se v klidu nasvačily. Ve 12:30 jsme vyrazili zpět, tentokrát jsme ale nechtěli po silnici a tak jsme se drželi lesní pěšinky.

Po 13h jsme dorazili k autu, převlékli se a ve 13:25 přijíždíme do místní eko farmy Orlí vrch na oběd. Bohužel je zavřeno, stejně jako každá další hospůdka na cestě. Nakonec jsme se najedli kousek od hotelu, v restauraci Pod Kapličkou. Milá obsluha, krásné prostředí v norském stylu i včetně herničky a božské jídlo. Doporučuji salát s uzenou panenkou, borůvkové knedlíky a určitě stojí za to i dát si kávu a desert. Tak čokoládové brownies jsem dlouho neměla.

V 15:30 přijíždíme na hotel, v klidu jsme vybalili věci a vyzkoušeli bazén, vířivku i dětský koutek.

3. den 9. 6.

9:15 jsme vyjeli do nedaleké Karlovy studánky. Konečně na nás vykouklo i sluníčko a to se muselo využít. Vyrazily jsme na nejnáročnější výlet dovolené - cesta kolem Bílé Opavy.

V 9:30 jsme zaparkovali v Karlově Studánce za 90/den a šlo se. Už na začátku nás čekal vodopád, cestou jsme zdolávali skály, chodníčky, žebříky. Cesta je opravdu pestrá a Sofinku to hrozně bavilo. Melinka šla tak 2km k prvnímu odpočívadlu po svých. Pak už byl pro ní terén moc náročný a tak ji Tom vzal do krosničky.  Cestou jsme dali ještě jednu svačinku v altánku a po vystoupání nahoru pak větší sváču na lavičkách.

Ve 13:30 jsme dorazili nahoru a akorát nasedli do autobusu. Z Ovčárny jsme sjeli dolů na Hvězdu (autobus jezdí každou hodinu v půl) a odtud ještě pěšky na parkoviště do Karlovy studánky. Nejdřív ale další svačinka na Hvězdě. Přímo v Karlově studánce jsme potkali dřevěného Praděda a studánku s pramenitou vodou. Určitě stojí za to ochutnat. Z Hvězdy na parkoviště je to cca 2km, takže se ještě Melinka alespoň prošla po svých. Ve 14:30 jsme odjížděli z parkoviště do hotelu.

4. den 10. 6.

Na snídani jsme byli už v 8h, ale holky byly ze včerejška hodně unavené a počasí nám hlásilo deště, tak jsme si polenošili na pokoji a vyrazili až v 10h do jeskyně Na Pomezí.

Cesta od hotelu trvala asi 60 min a v 11:15 začínala prohlídka jeskyně. Cena za dospělého 130, dítě nad 3 roky 60, foceni 40. Jeskyně byla krásná, i holky to bavilo. Sofinka, která se vždycky když jsme zkusili nějakou jeskyni bála, to zvládla na jedničku.

Ve 12h jsme byli venku a jeli najít hospůdku. Zastavujeme v restauraci a hotelu Helios. Potěšilo nás tu výborné jídlo a milá obsluha. Kvůli coronaviru byl bohužel uzavřen dětský koutek, ale seděli jsme přímo u akvária s rybkami a tak se holky při čekání na jídlo zabavily.

Cesta na oběd do Horní Lipové byla účelná. Po obědě jsme ještě chtěli překvapit naše princezny návštěvou ZOO, která je kousíček od Heliosu. Ve 13:30 tedy přijíždíme do Zoo a faunaparku Horní Lipová - rodinné vstupné 320 (2+2, jinak 120 dospeli a 70 deti 2-15). Malá, ale moc pěkná ZOO, nad hlavou létají krásně barevní papoušci. Zvířátka tu mají krásné promyšlené výběhy. Holky byly nadšené i když nám opět poprchávalo.

15:30 jsme přijeli na hotel a měli opět dost času na bazén a herničku.

5. den 11. 6.

V 9:30 jsme vyrazili směr Praděd - pokus číslo 2. Od rána totiž svítilo sluníčko, tak jsme věřili, že to vyjde. Už jsme věděli, že v 10h jede autobus z Hvězdy nahoru na Ovčárnu a dorazili jsme včas. Cesta nahoru je příjemná, dá se jít i s kočárkem. I Melinka ušla 2,5km a pak ji Tom vzal do krosničky.  Cestou jsme udělali jednu zastávku na svačinu asi v půli cesty a pak nahoře byla ještě druhá sváča. Tom si dneska hodně zablbnul s dronem, vyfotili jsme se a ve 12:40 vyrazli zase zpět.

13:35 jsme dorazili na Ovčárnu, těsně nám ujel autobus, tak jsme si sedli do hospůdky. Sofinka si dala borůvkové knedlíky a byly výborné.

14:30 jel další autobus na Hvězdu a šup do auta. Kousek od našeho hotelu v restauraci Na Rychtě jsme si dali domácí pizzu a limonádu a holky si poblbnuly na hřišti a na pískovišti.

6. den 12.6.

9:15 jsme vyjeli z hotelu směr hrad Sovinec. Parkoviště u hradu je mimo provoz a tak jsme se trošku prošli. V 10h jsme došli k hradu, prošli si ho za 200 všichni po nádvoří a i ve věži jsme byli.  Původní plán byl dětský okruh s pověstmi a hádankami, ale bohužel je přístupný jen o víkendu. Domácí kastelán nám však doporučil apku "Hrad Sovinec", který vám při sdílení polohy na každém nádvoří sám odvypráví kus historie hradu.

Melinka vstávala dnes už v 6:30, tak byla dost hotová. Vyjeli jsme tedy rovnou směr Uničov hledat hospůdku. Najedli jsme se v rybářské restauraci u Horáků a jídlo bylo výborné.

Po obědě nám holky usnuly v autě, tak si Tomík prošel malé discgolfové hřiště a pak už jsme se vydali ke kamarádům. Od nich už nás čekala jen cesta domů, která byla tentokrát náročná. Nejen že jsme byli unavení, ale ještě nám odešla klimatizace. I přes takový závěr byla dovolená znovu super a holky byly moc šikovné. Tak snad zase brzo podnikneme podobné dobrodružství.