Jižní Čechy - Třeboňsko 2021

25.06.2021

Celou tatínkovu dovolenou jsme strávili doma - rodina, kamarádi, práce. Když se v diáři ukázali 4 volné dny, bylo jasno. Vyrazíme někam společně. Tentokrát padl los na Jižní Čechy.

1.den

Na cestu jsme se vydali v 10:30. Konečně jsme do auta nacpali všechny věci i děti. Ale co mohlo, hrálo proti nám. Měli jsme rýmu, Valentýnka i teplotu, venku lilo jako z konve. "Snad vyjde brzo sluníčko.", říkali jsme si, ale opak byl pravdou. Zjistili jsme, že Tom nechal na záchrance peněženku a tak jsme ve 12h vyjeli podruhé, protože jsme se vraceli do Jičína. Cestou jsme se najedli v MC Donaldu, abychom už další čas neztráceli a i tak jsme dorazili k penzionu U Macků až v 17:30 (www.u-macku.penzion.cz). Apartmán je za tu cenu super. Měli jsme kuchyňku s obývákem, koupelnu a dva samostatné pokoje. Takže i večer jsme mohli posedět, zahrát si nějakou hru a udělat si chvilku pro sebe. Po příjezdu jsme vybalili věci, uvařili si polévku a šli se ještě projít a prozkoumat okolí. Zjistili jsme, že bydlíme hned u 2 rybníků a dětského hřiště. Procházka to byla asi na 3km, taková podvečerní pohodička a protáhnutí po cestě. Navíc děti nadšené, že v době, kdy se doma chodí koupat, jdou ještě ven.

2.den

Ráno panoval chaos. Valentýnka měla stále horečku 38°C, v noci se hodně budila, ráno probrečela. Počasí už ale bylo krásné, tak jsme se rozhodli, že vyrazíme. Valentýnka byla jen v nosítku nebo kočárku, tak mohla odpočívat i na výletě.

V 10h konečně vyjíždíme hledat jedno z Instaplaces - vyhlídku Baba

K tomuhle místu ne každý trefí, ale našla jsem na internetu hezký popis a tak se zadařilo. Projeli jsme kolem přístavu Hamry a v 10:30 jsme zastavili na parkovišti u altánku. Šlo se po cyklostezce lesem, poté podél Vltavy, kousek za molem se odbočovalo z červené doleva do travnatého kopce, dokud se nedošlo k ohradě místní obory. Na vrcholu kopce jsme kolem velkého stromu odbočili vpravo, prošli kolem ohniště a pak prudce klesali z kopce. Konečně jsme došli ke skalnímu útvaru, který zdolat byl celkem adrenalin. Já s Valentýnkou v nosítku, k tomu 2 malé děti (5 a 3 roky), ještě že máme tak šikovného tatínka. Rozpoložení ten den nebylo ideální, ale ten výhled vše hodil do správných kolejí. Děti i my jsme se uklidnili, vnímali to ticho, klid a krásnou přírodu. Užívali jsme si pocit vítězství, že jsme vyhlídku našli a jsme na vrcholu. Po svačince jsme se vrátili zpět k autu, kam jsme došli ve 14h.

14:30- 17:45 jsme strávili v ZOO Hluboká. Je nádherná, mají krásná zvířata, děti si užili i dětské hřiště. My jsme ocenili situování cestiček skrz ZOO, protože jsme krásně prošli jednou cestou celou zahradu. Valentýnka už byla hodně unavená, tak jsme zámek Hluboká vypustili a vrátili se zpět do apartmánu.

3.den

Valentýnka byla zlatíčko, tak se celé ráno neslo v pohodovém duchu. Už v 9:30 jsme odjížděli k Obludišti (www.obludiste.cz). Jde o obrovské bludiště, u kterého je velké vyžití i po najití cesty ven. Našli jsme všech 6 Obluďáků, osvěžili se v místním bufetu a děti si pohrály na hřišti. Celý areál je dokonalý, vyžití s vodou, rybníček s vorem největší pecka. Plánů jsme ale měli ten den spoustu a tak jsme ve 13:50 vyrazili dál.

14:30 jsme zaparkovali v Třeboni, udělali si procházku kolem rybníku Svět a prošli se ke Schwarzenberské hrobce. Cesta byla příjemná, mezi stromy, takže ve stínu, většina cyklistů i dodržovala zákaz a kolo vedli, takže děti se tu mohly vyblbnout. Pak už hurá k bazénu u našeho ubytování.

4.den

V 9h jsme opustili apartmánek. Sofince v noci vyskočila teplota na 38,7°C, dostala Nurofen a ráno už jí bylo lépe. Rozhodli jsme se, že výlet na rašeliniště radši vynecháme. Další túra by pro její tělíčko byla náročná, tak jsme cestou jen zastavili u zámku Hluboká, který si holky moc přály vidět.

Ve 12:40 jsme dorazili do Benešova za tetou Gábinkou na krátkou návštěvu a prohlídku nádherných stájí a ještě krásnějších koní a v 15:40 jsme už odjížděli domů.

Občas přemýšlíme, jestli těm našim princeznám nenakládáme až moc a tentokrát v tom bylo i zvažování každého výletu kvůli teplotám. Když pak ale slyšíte, kolik toho dokážou převyprávět babičkám, tak je jasné, že i ten čas mimo komfortní zónu je baví.
Třeboňsko je krásná placka plná cyklistů, ale hlavně zajímavých míst k prozkoumávání.