Křivoklátsko 2021

12.09.2021

1.den

V 10h vyplouváme z Lomnice nad Popelkou. Kurz?? Další společné dobrodružství.

V 11:40 parkujeme ve Farmaparku Soběhrdy. (Cena za rodinné vstupné byla 790 plus si můžete koupit kbelíček s krmením pro zvířátka za 150Kč, což je pro děti super atrakce.) Byli jsme tu již několikrát a holky to tu moc baví. Jsou tu nejen zvířata, ale spousta takových těch skákacích nafukovacích bublin, které mají většinou úplně sami pro sebe.

V 17:30 opouštíme  Farmapark, cestou véča v Mekáči a v 19:10 jsme dorazili do apartmánu Svatá. Nádherné, čisté a útulné ubytování.

2.den

Ráno snídaně a v 9:35 vyrážíme směr Skryjská jezírka

V 10:10 jsme zaparkovali ve Skryjích a vydali se za dobrodružstvím. Cesta byla příjemná po louce a lesem, cestou jsme si natrhali i pár švestek. To holky dost bavilo. Na cestu jsme pro Týnku zvolili nosítko, ale asi by se dalo dojet i s kočárkem. Tohle ale byla rozhodně jednodušší a příjemnější varianta. U jezírek jsme si dali svačinku a strávili tu cca 45 min.

Ve 12:40 jsme znovu nasedli do auta a vyrazili do Berouna do Barevného bufetu za "tetou Šárkou". Jde o vegetariánskou kavárnu a bufet v jednom. Velmi příjemné prostředí, pozitivní energie sálá i z personálu a ty barvičky, kterými vás jídlo přímo láká jsou neuvěřitelné. Ač běžně maso jíme, tohle byla radost vybírat. Ochutnali jsme polévku, hlavní chody i dezerty a vše bylo super. Takže, kdo zavítáte do Berouna, určitě si tento zážitek nenechte ujít. Po jídle jsme vyrazili ještě na hřiště a místní medvědy. Ti bohužel tentokrát někde odpočívali a tak je uvidíme možná někdy příště.

16:40 odjezd z Berouna a v 17:30 návrat na apartmán i včetně nákupu.

3.den

9:45 odjezd směr Křivoklát, v 10:15 vyrážíme pěšky k hradu z horního neplaceného parkoviště. Prošli jsme si naučnou stezku, která byla krásně udělaná (klouzačky, houpačky, prolézačky, mini lanovka). Opravdu pecka a děti se tam maximálně vyřádily. Cestou jsme si dali svačinku a zvažovali jsme prohlídku hradu, ale měli jsme s sebou jen kočárek a to by bylo příliš náročné. Nakonec jsme si vylezli na hradby a do malé věžičky (volně přístupná). Pod hradem jsme si dali oběd. Ve 14h jsme byli zpět na hřišti u parkoviště a ještě holky nechali trochu poblbnout.

14:45 jsme odjížděli zpět na apartmán, kde jsme si odpočinuli. Přišlo mi škoda nevyužít hezkého počasí a tak jsem rodinku ještě vytáhla na jeden výlet.

16:46 jsme vyrazili autem k nedaleké rozhledně Máminka. To byla dokonalost sama, hezčí rozhlednu jsme asi ještě neviděli. Stojí na vrcholku Krušné hory a má tvar trojbokého jehlanu. Navíc na každém schodu můžete najít vygravírovaný vzkaz od dárců financí na výstavbu rozhledny. Sluníčko už začínalo padat za obzor a my neměli žádné čelovky, a tak jsme se radši začali vracet. Cestou dolů jsme to vzali trochu zkratkou a tentokrát se ani neztratili, takže to byl opravdu vydařený minivýlet.

V 18:45 jsme došli k autu.

4.den

V 10h vyrážíme směr Karlštejn

10:30 parkujeme (za 100/den) a vyrážíme nejdřív do ZOOparku Karlštejn. Mají tu krásná zvířata, dokonce i bílého tygra nebo leoparda. Poníci si chodí volně po areálu. Je tu také dětské hřiště, nafukovací hřiště a hrad. Rodinné vstupné za 2 dospělé + 2 děti od 3 let bylo 300 plus něco stály nafukovací atrakce pro děti.

Ve 12:30 jsme si dali oběd v restauraci U Elišky. Potom jsme se vydali prochajdou na Karlštejn. Hrad je z dálky opravdu krásný, ale bez vstupenky vás nepustí ani na nádvoří a vstupenka = prohlídkový okruh, což se nám se třema dětma zdá poněkud komplikované. Jediné, co je tedy možné zdarma navštívit je studniční věž, tak jsme koukli aspoň na ni, holky zamávaly z hradeb a šlo se zase dolů.

Krátký přejezd autem.

V 15:40 vycházíme na procházku kolem lomů - Velká Amerika, Mexiko, Kanada a Malá Amerika. Už dlouho jsme se sem chtěli zajet podívat, tak teď se nám to splnilo. Konečně jsme zase byli v přírodě, škoda že nebylo možné se zajít podívat přímo dolů do lomu. Ale obešli jsme je úplně všechny.

V 18h jsme byli u auta (parkování zdarma).

V 18:45 se vracíme zpět na apartmán a jdou se opékat buřtíky. Děti jsou úplně vyřízené a další den ani nehlásí moc pěkné počasí, tak jsme se domluvili, že si dáme odpočinkový den.

5.den

Dopoledne bylo poklidné, pozdě jsme vstávali, hráli hry, které tu majitelé mají pro návštěvníky nachystané. Velký úspěch sklidila i dřevěná truhla plná hraček. A tak jsme si užívali sami sebe a čerpali síly.

Ve 14h otevírala dětská herna Čertuška v Berouně. Z té jsme byli také nadšení. Menší rodinná hernička, cena byla 149,-/ dítě na celý den a dospělý jen 49Kč/den. Mají tu hračky i pro batolata, ale i parádní prolézací dráhu pro větší děti. Je tu kavárnička, kde vám milá obsluha připraví domácí limonádu, desert nebo třeba upeče toust. Vše za minimální ceny.

V 17:30 jsme si dali ještě večeři v Kozlovně a pak zase hurá do Svaté.

6.den

Čeká nás poslední den, my jsme plní sil a holky si žádají ještě nějaké dobrodružství. To je výzva a tak na doporučení mé kamarádky v 9:30 vyrážíme na Vraní skálu. Šli jsme pěšky rovnou od apartmánu, cestou tam jsme se snažili moc nezastavovat, protože bylo dost chladno. Cesta byla příjemná, lesíkem, zrovna rostli ostružiny, takže jsme skoro celou cestu zobali. Vylézt až na vrchol bylo opravdu pro děti náročné, takže dobrodružství jsme si mohli odškrtnout. Nahoru jsme se vyškrábali v 10:15, Týnku jsem měla v nosítku, to by nahoru ani jinak nešlo. Na vrcholku dostaly děti sladkou odměnu, Tom udělal pár fotek z dronu a pak už hurá domů.