Krkonoše 2020

10.09.2020

V Krkonoších jsme doma, ale i tady trošku platí "Kovářova kobyla chodí bosa". Výlety u nás zanedbáváme a jezdíme většinou jen na pár oblíbených míst nebo na chatu. Rozhodli jsme se, že si to tu užijeme naplno a ubytujeme se rovnou v horách. V Malé Úpě jsme v roce 2018 bydleli v hotelu a na procházce jsme nakoukli do rodinného penzionku Permoník. Oknem jsem viděla dokonalou dětskou herničku a věděla, že se sem jednou podíváme. Když tedy letos přišlo téma dovolená v Krkonoších, měla jsem jasno. "Zlato jedeme do penzionu Permoník (https://www.permonik-apartmany.cz/)."

1.den

Vyjeli jsme v 9:30. Původní plán byl navštívit 3 vodopádky z Velké Úpy, ale počasí a náš odjezdový čas nám nepřály, tak jsme změnili plán. Dřív jsem se stresovala, když jsme nezvládali plnit plán, který jsem měla. Ale s přibývajícím počtem dětí se priority mění. Důležité je, aby byly děti v pohodě a pak jde vše s úsměvem. Prostě se snažíme užívat si každou společnou minutu.

V 10:40 jsme zaparkovali u farmaparku Muchomůrka (https://www.farmapark-muchomurka.cz/index.php). Parkování je kus odtud, jde se do kopečka po asfaltové cestě a pak lesem přes Krakonošovu zahrádku. Je zde pěkná cestička s dřevěnými panáčky a příběhem až k farmaparku. Vstupné je do 2 let zdarma a pak pro každého bez rozdílu věku za 80Kč. Na zvířátka jsme tu sahat nesměli, což bylo trošku škoda. Holky se tu ale vyřádili na houpačkách, vařili v "kuchyňce" a i my jsme si zablbnuli na florbalovém hřišti. Plus je tu mini kavárnička. (Dneska už je asi vše jinak, na internetu mají spoustu nových atrakcí a fotky dětí se zvířátky.)

Ve 12:30 jsme odcházeli k autu. Obídek jsme si dali v Hostinci na kopečku (https://www.hostinecnakopecku.cz/). Doporučuji všemi 10. Tak rychle jsem ještě jídlo nikde nedostala. Ikdyž byla úplně plná hospoda, jídlo jsme měli do pár minut na stole. Milá obsluha a úžasní kuchaři. I jídla jako borůvkový knedlík nebo buchtičky se šodó povznesli o stupeň výš - vypadaly a chutnaly božsky.

Pak už jsme se jen svezli na bobové dráze v Peci pod Sněžkou a frčeli se ubytovat na penzion Permoník. Je to rodinný penzionek, kde najdete boží herničku, tělocvičnu, relaxační místnost i saunu. Za naší přítomnosti byli majitelé bohužel zrovna na dovolené, ale jinak se můžete ubytovat i s polopenzí. My jsme měli apartmán Bob a Bobek - s kuchyňkou :) Apartmány čisté, útulné, majitelé velmi ochotní a milí. I na dálku nám se vším pomohli a vyšli vstříc.

2.den

V 9h jsme vyjeli do Velké Úpy (okruh vodopády Javořího potoka a Vavřincovy vodopády).
V 9:20 jsme vycházeli z parkoviště. Cesta tam byla celá do kopce. Potkali jsme krásnou kapličku, dřevěného Krakonoše, postavili spoustu domečků pro lesní skřítky a veverky. Měli jsme v nohách 9km, Sofinka i Melinka už byly hotové, tak jsme došli k hlavní silnici na autobusovou zastávku a Tom doběhl pro auto.

Ve 14h jsme se vrátili zpět do penzionu. K obědu jsme uvařili naší oblíbenou rychlovku - tuňáka, čínské nudle, olivy a kukuřici. Všichni jsme byli unavení, tak jsme odpoledne strávili kolem hotelu. Točená zmrzlina ze stánku u nás byla super, hřiště, hernička... prostě pohodička.

3.den

V 9:30 jsme vyrazili na cestu za vílou Amálkou. Majitelka penzionu vymyslela vlastní lesní skřítky, příběh pro děti a hledání pokladu. Má to opravdu propracované a holky si ani nevzpomněly, že by je  mohly bolet nohy. Okruh měl mít asi 3,5km, ale ušli jsme skoro 5km. Sbírali jsme hříbky, kterých tu rostlo neskutečně moc a trošku si zašli. Přišli jsme po 12h, uvařili si špagety a hodili chvilku relax na chatě. Odpoledne jsme si dali zmrzku, pohráli v herničce a vyzkoušeli i saunu.

4.den

V 9:30 přijela za námi na návštěvu babička Mařenka a děda Pája. Cca v 10h jsme vyrazili do lesa na houby a vrátili se ve 13h se 4 koši hub a 1 přepravkou, vše narvané povrch. Jako odměnu jsme jeli do Hostince na kopečku na obídek. Většinou se snažíme jíst na různých místech a ochutnávat, ale tady nám tak chutnalo, že už jsme jinam nechtěli.

Chvilku jsme si odpočinuli na penzionu a v 16:15 jsme vyrazili na druhý dětský okruh za pokladem od naší paní domácí. Zpět jsme byli v 17:30.

5.den

Ráno jsme zabalili, došli k ježibabě Kanimůře pro diamanty a v 10h vyrazili do Baldova světa - areál Mladé Buky (https://www.areal-mladebuky.cz/cs/balduv-svet). Otevírají tam v týdnu ve 12h, o víkendu v 10h, vstupenka je na 5h, děti do 2 let mají vstupné zdarma, rodina 2+1 za 430,- a rodinka 2+2 za 580,-. Bylo to pěkné, holky to moc bavilo. Jen škoda že tubing je až od 6 let.