Rakousko - Chorvatsko - Rakousko 2017

05.06.2017

Tahle dovolená byla jiná, protože jsme nejeli sami. Vyrazili jsme s našimi přáteli, kteří měli tou dobou již 2 děti. Všichni se rádi hýbeme a tak jsme se snažili vymyslet dovolenou trochu akční. Navštívili jsme jak Rakousko, kde jsme si užili turistiku, tak i Chorvatsko, kde jsme se váleli u moře.

RAKOUSKO

1.den 5.6.

Ubytování v St. Gilgenu - městečko přímo u jezera Wolfgangsee. Bydleli jsme v Apartment Elisabeth Stadler. Cena byla vyšší 1800/noc/rodina, ale jsme na dovolené, tak si to musíme trošku užít. Měli jsme krásný a velký apartmán s kuchyňkou, obývákem, dále 2 velké pokoje, dvě koupelny a balkon s výhledem.

2.den 6.6.

Fuschlsee - udělali jsme si procházku kolem celého jezera. Trvalo nám to cca 4hodinky. Děti dost ťapaly sami, takže to bylo volnější tempo. Šli jsme s krosničkou, ale dalo by se i s kočárkem.

3.den 7.6.

Soutěska Plombergstein - v 9h jsme zaparkovali a vydali se k vrcholu. Cesta je možná jedině s krosničkou, je zde stoupání po schodech a dost kamenitý kopec. I přesto, že jsme nechali velkou část ťapat děti, tak jsme byli cca za hodinu nahoře a mohli jsme rozbalit svačinku a kochat se výhledem.

Na baráčku jsme byli kolem poledne, uvařili jsme si oběd a dali děti spát. Odpoledne jsem ještě upekla bábovku na sváču a pak už nás čekala jen procházka po městě St.Gilgen.

4.den 8. 6.

Schafberg - v 9:30 nás vláček vyvezl nahoru. Cesta trvala 35minut.  Když jsme dorazili nahoru, dohodli jsme se, že zkusíme vyrazit po okruhu do údolí. Jsou zde dvě cesty - PurtschellersteigHimmelspforte (Nebeská brána), které lze spojit v krásnou procházku. My jsme tehdy netušili, že jde o ferratu, která byla na pár místech dost náročná, ale nakonec jsme to i s dětmi za 4 a půl hodinky zdolali. Super na této cestě bylo,že jsme se vyhnuli davům turistů, kteří většinou jedou jen vláčkem nahoru a dolů. Cesta je možná jedině s nosítkem nebo krosničkou, kočárek nepřichází v úvahu, místy hodně náročný terén.

Horní stanice zubačky 1730 m - Schafberg - po chodníku Himmelspfortensteig do severního úbočí až do výšky 1420 m - kolem jezera Mittersee k jezeru Mönichsee 1280 m - Putschellersteig do výšky 1530 m - stanice zubačky Schafbergbahn.

5.den 9. 6.

Zwolferhorn - stanice lanovky byla kousek od našeho ubytování, tak jsme tam došli pěšky. V 9h jsme vyjeli kabinkovou lanovkou nahoru, tam jsme se prošli a poblbnuli a v 10:30 jsme už jeli zase dolů.

Protože bylo vedro, vydali jsme se i k jezeru Wolfgangsee a vykoupali se před cestou do Chorvatska.

CHORVATSKO

Ve 20h jsme dorazili do městečka Medulin. Ubytovali jsme se a hned vyrazili alespoň pozdravit moře :)

6. a 7.den 10-11.6.

Oba dva dny jsme si užívali místní pláž. Chodili jsme od ubytování celkem daleko, takže Sofinka toho za den i dost nachodila.  Měli jsme tu písčitou pláž, velmi pozvolný vstup do moře, takže pro děti ideální.  Ještě blíž byla oblázková pláž, kde byl rychlejší vstup do vody. Když jsme si chtěli zaplavat, tak jsme zakotvili tam. Na oběd jsme se vraceli domů a po obědě chodila Sofinka spát. K vodě jsme se pak zase vraceli a vydrželi až do večera.

8.den 12.6.

Hned ráno jsme vyrazili na pláž Havajka, která byla cca 20min autem z Medulinu. Pláž byla krásná, ale kolem poledne přicházelo dost lidí. Dali jsme si k obědu místní pizzu a jeli zpět do Medulinu.

9.den 13. 6.

Byl jenom válecí u nás na pláži.

10.den  14.6.

Dopoledne jsme ještě strávili u nás na pláži. Po obědě se děti doma vyspali a potom jsme vyrazili na výlet do Puly (cca 15 minut autem). Hned u parkoviště bylo velké dětské hřiště. To jsme samozřejmě nemohli vynechat :) Krásné město. Hodně mě překvapilo. Ač mám radši přírodu než města, Pulu by měl člověk rozhodně navštívit.

11.den 15.6.

Dopoledne jsme se ještě koupali, aby se děti před cestou dostatečně vybily. Dali jsme si oběd v místní hospůdce a pak už jsme vyrazili směr poslední ubytování.

RAKOUSKO

Ubytování ve vesnici Hohentauern (1250m.n.m.) - Old Mill (cca 1000/noc/rodina) (chalupa Starý mlýn)

• Top ubytování, Michal Veselý tu pronajímá celou chaloupku. Je super milej a ochotnej, chaloupka jak z pohádky, pro spoustu lidí.

12.den 16.6.

Wasserweg - příjemná procházka po chodníčcích mezi rybníky, pro děti jsou cestou umístěny různé blbinky a vychytávky (velká dřevěná šiška, v které se dá pohoupat, automat na krmení pro pstruhy, Barefoot stezka, úzké lávky na balancování, auto jako ve filmu Flintstoneovi, dřevěný xylofon,...) Šli jsme s krosničkou, za mě určitě lepší. Ale terénním kočárkem by se asi dalo. Vycházeli jsme až kolem 11h a vraceli se v 15h.

Navečír jsme dali ještě prochajdu po městě.

13.den 17.6.

Waldpflad -  na procházku jsme vycházeli po 9h, opět s krosničkou, kočárkem by to spíš nešlo. Příjemná prochajda, kolem kraviček, lesem. Zpátky jsme byli před 12h, uvařili špagety, uklidili chalupu a vyrazili domů.